Algolin WhistleB-palautekanava avattu nyt myös yhtiön ulkopuolelle
Whistleblowing-palvelu on ollut Algolissa käytössä jo vuodesta 2017. Kanava on nyt paitsi työntekijöidemme myös asiakkaidemme ja muiden sidosryhmiemme käytössä.
Whistleblowing-palvelukanava on ennakkovaroitusjärjestelmä, jolla pyritään pienentämään väärinkäytöksiin liittyviä riskejä. Se on meille tärkeä työkalu asiakkaiden ja muiden sidosryhmien luottamuksen säilyttämiseksi.
Luotettavuutemme ja pitkäaikainen menestyksemme rakentuvat eettisiin toimintaperiaatteisiimme. Sinulla on tärkeä tehtävä ilmoittaa epäilemästäsi mahdollisesta väärinkäytöksestä, joka ei kuulu organisaatiomme hyvän liiketavan periaatteiden mukaiseen toimintaan. Näin saamme mahdollisuuden estää tai oikaista kaikki väärinkäytökset.
Ilmoitukset tulee aina tehdä vilpittömässä mielessä.
WhistleB takaa ilmoittajan nimettömyyden. Palvelu on täysin erillään organisaation IT-järjestelmistä ja verkkopalveluista. WhistleB ei tallenna IP-osoitteita tai muita tietoja, joilla voisi tunnistaa ilmoituksen lähettäjän. Kaikki raportit ovat vahvasti salattuja ja vain nimetyt henkilöt voivat purkaa ne. WhistleB ei voi purkaa ja lukea raportteja.
WhitleB:ssä ilmoituksen tekijä on lähtökohtaisesti anonyymi, ellei hän itse ilmoita nimeään. Ilmoituksen teon lopuksi palvelu luo käyttäjälle tapauksen käsittelyä koskeva tunnusnumeron ja salasanan, joita käyttämällä asiasta voi käydä anonyymisti jatkokeskustelua asiaa käsittelevän tiimin kanssa.
Kiitos, kun autat meitä toimimaan hyvää liiketoimintatapaa edistävänä yhtiönä.
Siirry palveluun: https://report.whistleb.com/fi/algol
Lisätietoja
Tor Edgren, Group Corporate Responsibility Manager, Algol Oy, p. 050 5257 625.