Algol Chemicals uudisti verkkosivunsa - Samalla otettiin käyttöön tuotetiedonhallinnan alusta
Algol Chemicalsin verkkosivusto, www.algolchemicals.com, on uudistettu. Uudistuksen tavoitteena oli paitsi tuoda yhtiön tuotteet ja palvelut paremmin esille myös parantaa sivujen käytettävyyttä ja visuaalisuutta.
Samaan aikaan verkkosivu-uudistuksen kanssa otettiin käyttöön tuotetiedonhallinnan alusta. Kaksi vaativaa projektia toteutettiin tekemällä konsernissa tiivistä sisäistä yhteistyötä. Projektit tehtiin kahden eri yhteistyökumppanin kanssa.
“Ajantasainen tuotetieto on tänä päivänä perusedellytys kaikelle digitaaliselle liiketoiminnalle. Se parantaa operatiivista toimintaa sekä asiakasperspektiivistä että yrityksen sisäisestä näkökulmasta”, Tiia-Lila Vuylsteke, Algol Chemicalsin Customer Experience Team Leader sanoo.
Vuylsteken mukaan tuotetiedonhalllinta mahdollistaa uusien digitaalisten palvelujen käyttöönoton tulevaisuudessa. Lisäksi se parantaa yhtiön kilpailukykyä.
“Ensimmäinen asiakkaalle näkyvä parannus on uusille verkkosivuille rakennettu tuotehaku, joka mahdollistaa maakohtaisen portfoliomme tarkastelun entistä paremmin. Tuotetiedon rikastus on jatkuva projekti ja olemme vasta alkutaipaleella. Jatkossa tavoitteenamme on kasvattaa tuotekohtaista tietomäärää merkittävästi.”
Asiakkaan odotukset verkkokokemukselle ovat korkealla
Verkkosivuston edellisestä uudistuksesta oli kulunut jo seitsemisen vuotta. Jatkossa kehitystyötä tehdään säännöllisesti ja suunnitelmallisesti. Moderni ja laadukas verkkosivusto on nykypäivänä oleellinen osa digitaalista viestintää ja markkinointia.
”Tutkimusten mukaan suurin osa B2B-asiakkaista käyttää kuluttajien tapaan verkkoa tiedonhankintaan jossain vaiheessa ostoprosessia. Tyypillisesti tämä tapahtuu ennen ensimmäistäkään yhteydenottoa myyjään. Ja koska verkossa tietoa on valtavasti tarjolla, ovat myös odotukset verkkokokemukselle korkealla -ja helposti vertailtavissa. On tärkeää, että sivustolle tuleva kävijä löytää tarvitsemansa tiedon nopeasti”, Algolin viestintäpäällikkö Nina Hedberg sanoo.
Algol Technicsin verkkosivu-uudistus on osa kokonaisvaltaista Algol-konsernin verkkosivustokehitystä. Sivusto on toteutettu Sitefinity-julkaisujärjestelmällä yhteistyössä Kraftvaerkin kanssa. Algol Chemicalsin PIM-alustaksi valikoitui Adeona ja kumppanina toimii Canter Oy.
Lisätietoja
Tiia-Lila Vuylsteke, Customer Experience Team Leader, Algol Chemicals Oy, p. 040 508 8665
Nina Hedberg, Communications Manager, Algol Oy, p. 050 533 5426.